صفحه اصلی > مراقبتی : 7 تا از موثرترین روش‌های جوان سازی پوست

7 تا از موثرترین روش‌های جوان سازی پوست

جوان سازی پوست

جوان سازی پوست شامل درمان‌های مختلفی است که هدف آن بازگرداندنی پوست شما از هرگونه آسیب بوده و به بهبود زیبایی و سلامت پوست شما کمک می‌کند. پس چه یک بیماری پوستی دارید که نیاز به توجه دارد یا می‌خواهید برای جوان سازی پوست و افزایش اعتماد به نفس خود تحت یک عمل زیبایی قرار بگیرید،این مقاله را از دست ندهید.

مراقبت از پوست و درمان‌های پزشکی برای جوانسازی پوست رفع نگرانی‌های خاص آن روز به روز پیچیده‌تر می‌شوند. در حال حاضر مجموعه‌ای از روش‌های غیرتهاجمی برای مقابله با طیف وسیعی از مشکلات پوستی وجود دارد – از آسیب‌های ناشی از نور خورشید و چین و چروک گرفته تا پرپیگمانتاسیون، اسکار آکنه و موارد دیگر.

اما رایج ترین روش‌ برای از بین بردن چین و چروک‌های ریز، اسکارها، رنگدانه‌های ناهموار و سایر نواقص پوستی چیست و کدام بهترین نتیجه را به شما می‌دهد؟ بیایید نگاه دقیق‌تری بیندازیم:

لایه برداری پوست با لیزر
لایه برداری شیمیایی
میکرودرم ابریژن و درم ابریژن
میکرونیدلینگ
IPL (نور پالسی شدید)
فیلر
درمان سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

لایه برداری و بازسازی پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر برای کاهش زخم‌ها، لک‌ها و چین و چروک‌های صورت شناخته شده است. و به طور کلی، می‌تواند رنگ چهره، پوست پیر یا آسیب دیده در اثر آفتاب، اسکار آکنه، زگیل، خطوط ریز، علائم کشش، و چین و چروک‌های اطراف پیشانی، دهان یا زیر چشم شما را بهبود بخشد.

  • دو نوع لیزر برای بازسازی پوست استفاده می‌شود:

لیزرهای ابلیتیو:

در این روش لایه‌های بیرونی پوست آسیب دیده یا پیر شده برداشته شده و لیزر تولید کلاژن در پوست زیرین را تحریک می‌کند. این امر باعث بهبود چین و چروک می‌شود. هنگامی که پوست پس از عمل بهبود می‌یابد، پوست جدیدی رشد می‌کند که سفت‌تر و صاف‌تر خواهد بود.
لیزرهای غیر سایشی:

این روش از انرژی حرارتی برای بهبود ظاهر اسکارها، پوست آسیب دیده در اثر آفتاب، چین و چروک و لکه‌های پیری، بدون آسیب رساندن به سطح پوست استفاده می‌کند.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی روشی است که در آن لایه‌های بیرونی پوست توسط محلولی برداشته می‌شود.

لایه بردارهای شیمیایی پوست را سفت، تقویت و روشن کرده و همچنین تغییر رنگ و لکه‌های پیری را کاهش داده یا حذف می‌کنند.

انواع لایه بردارهای شیمیایی عبارتند از:

لایه برداری شیمیایی سبک: در این درمان از محلول ملایمی مانند آلفا هیدروکسی اسید یا آنزیم‌های میوه استفاده می‌شود.
لایه برداری شیمیایی عمیق: لایه برداری شیمیایی عمیق به لایه‌های عمیق تر پوست نفوذ کرده و برخی از روش‌های آن ممکن است به بیهوشی نیاز داشته باشد.

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن از تکنیک مشابهی با درجات مختلف استفاده می‌کنند:

میکرودرم ابریژن را می‌توان روی گردن، دست‌ها، صورت یا بدن استفاده کرد. در این روش پوست با استفاده از غبار ذرات ساینده لایه برداری شده و سپس ذرات پوست لایه برداری شده با یک مکنده پاک می‌شوند. این درمان برای انواع پوست بی خطر است و حداقل عوارض جانبی را دارد. میکرودرم ابریژن، چین در عین حالی که چروک و خطوط ریز را به حداقل رسانده و لکه‌های پیری و اسکارهای خفیف آکنه را کاهش می‌دهد رنگ پوست را نیز روشن کرده و بهبود می‌بخشد. بسته به شدت آسیب و نوع پوست شما این درمان را می‌توان در یک جلسه یا طی یک سری جلسات انجام داد.

درم ابریژن لایه‌های زبر پوست را از بین برده و رشد سلول‍‌های جدید را تشویق می‌کند. از آنجایی که این روش در عمق پوست می‌کند اتخاذ آن برای هر نوع پوستی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند بر رنگدانه‌های پوست تأثیر بگذارد. همچنین برخی از بیماران ممکن است در طول عمل به بی حسی موضعی نیاز داشته باشند. این درمان می‌تواند خطوط و چین و چروک‌های ظریف را به حداقل رسانده، رنگ پوست را صاف و متعادل و ظاهر زخم‌ها و سایر لک‌ها را بهبود بخشد.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ درمانی است که به تحریک تولید الاستین و کلاژن شناخته شده است. از آنجایی که در این روش متخصص از ابزاری استفاده می‌کند که سوزن‌های کوچک، تیزی دارد. می‌تواند دردناک باشد، بنابراین کرم بی‌حس‌کننده یک ساعت قبل از درمان باید استفاده شود.

در نوعی به نام میکرونیدلینگ رادیوفرکانسی، انرژی فرکانس رادیویی از طریق سوزن‌های عایق در پوست آزاد می‌شود.

IPL 

ای پی ال به جوان سازی پوست از طریق طیف گسترده ای از طول موج های نوری و تحریک کلاژن کمک کرده و مشکلات رنگدانه را نیز درمان می‌کند.

فیلر

فیلرهای پوستی به بازگرداندن حجم و پری صورت و خلاص شدن از شر خطوط کمک می‌کنند.

این روش درمانی می‌تواند نیاز به جراحی زیبایی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا لیفت چشم و علائم پیری را به تاخیر بیندازد.

 سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

بوتاکس درمانی است که با فلج کردن اعصاب باعث تضعیف برخی عضلات شده و می‌تواند چین و چروک های صورت را صاف کند.

برخی از عوارض جانبی بوتاکس می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

کبودی
درد
تورم در محل تزریق
افتادگی پلک

به طور کلی جوان سازی پوست چه عوارضی دارد؟

احساس سوزش
بروز برجستگی
بثورات صورت
تورم
احتمال افزایش جای زخم
سرخی
خارش پوست

مزایای درمان جوان سازی پوست چیست؟

1. چین و چروک و خطوط ریز را با تحریک رشد کلاژن و الاستین شما به حداقل می‌رساند. پوست شما سفت، شفاف و درخشان می شود. همچنین خطوط پیشانی شما را کاهش می‌دهد.

2. روی رنگ و رو و ناهمواری پوست شما اثر می‌گذارد.

3. باعث سفت شدن پوست شل پیشانی، گونه‌ها، چشم و خط فک شما می‌شود.

4. لکه‌های آکنه یا هر نوع جای زخم را کمرنگ می‌کند.

5. منافذ پوست شما را عمیقا تمیز می‌کند.

درمان‌های خانگی

گزینه‌هایی برای درمان‌‌‌های خانگی وجود دارد.

به عنوان مثال، شما به سادگی می توانید با افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی خود یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست مغذی و انتخاب مواد موضعی مانند رتینول و ویتامین C پوست خود را جوان کنید. میکرودرم ابریژن خانگی یا لایه بردارهای شیمیایی دارای غلظت کمتر. همچنین تعدادی محصول اولتراسوند، لیزر، نور LED و غلتک میکرونیدلینگ وجود دارد که می‌توانید در خانه از آنها استفاده کنید.

اینها درمان‌های اقتصادی عالی هستند که می‌توانند پوست را جوان نگه دارند و عیوب جزئی را برطرف کنند. فقط لازم است قبل از شروع یک درمان خانگی، با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که گزینه مناسبی انتخاب کردید.

🔵همچنین در نظر داشته باشید:
هنگامی که فردی تحت درمان جوانسازی پوست قرار می‌گیرد، نتایج بسته به روشی که اتخاذ شده و فرد متفاوت خواهد بود. مهم است که با پزشک متخصص در مورد اهداف، سابقه پزشکی گذشته و حال و هر گونه نگرانی‌ای که دارید صحبت کنید. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین درمان و برنامه‌ای را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.

پست های مرتبط

خطر بیماری قلبی با ویتامین B

بر اساس تحقیقات جدید، سطوح بالای نیاسین، ویتامین B3، که در بسیاری…

۲ مرداد ۱۴۰۳

هر چند وقت یک بار باید فشار خون خود را اندازه بگیرید

وقتی ناراحت می‌شوید ممکن است احساس کنید که قلب‌تان می‌تپد، دمای بدنتان…

۲ مرداد ۱۴۰۳

پیشگیری از آلزایمر

چند سال اخیر تحقیقات آلزایمر باورنکردنی بوده است و کارشناسان ظاهراً به…

۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید