صفحه اصلی > مراقبتی : چگونه از چین و چروک جلوگیری کنیم؟ (15 روش برای کاهش پیری زودرس پوست)

چگونه از چین و چروک جلوگیری کنیم؟ (15 روش برای کاهش پیری زودرس پوست)

جلوگیری چین و چروک

مسلماً ما نمی‌توانیم از روند طبیعی بالا رفتن سن، پیری و چین و چروک جلوگیری کنیم. و با گذشت زمان، همه ما خطوط قابل مشاهده‌ای روی صورت خود پیدا می‌کنیم.. ما متوجه می‌شویم که پوستمان نازک و خشک‌تر شده و شروع به چین به انداختن می‌کند. بله ! ژن‌های ما تا حد زیادی زمان وقوع این تغییرات را کنترل می‌کنند. و اصطلاح پزشکی برای این نوع پیری “پیری ذاتی” است. اما ما می‌توانیم از نوع دیگری از پیری را که بر پوست ما تأثیر می‌گذارد جلوگیری کنیم. انتخاب‌های محیطی و سبک زندگی ما می‌تواند باعث پیری زودرس پوست ما شود. اصطلاح پزشکی برای این نوع پیری را “پیری بیرونی” است. با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه، ما می‌توانیم تأثیراتی را که این نوع پیری بر روی پوست ما می‌گذارد را کاهش دهیم.


با افزایش سن، طبیعی است که پوست نازک‌تر، خشک تر شده و افزایش چین و چروک و سایر علائم پیری را تجربه کند. با این حال، انتخاب‌های محیطی و سبک زندگی شما می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شده یا از آن جلوگیری کند.


با این 15 روش از چین و چروک جلوگیری کنید‼

  • 1.هر روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. چه درحال گذراندن یک روز در استخر روباز باشید چه درحال پیاده روی چه در خانه! محافظت در برابر اشعه‌های مضر آفتاب ضروری است. شما می‌توانید با جستجوی سایه، پوشاندن لباس‌های محافظ در برابر آفتاب – مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار، کلاه لبه گشاد و عینک آفتابی با محافظ UV – و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع، از پوست خود محافظت کنید. شما باید هر روز از ضد آفتاب برای تمام نقاطی از پوست که با لباس پوشانده نشده‌اند استفاده کنید.

 

  • 2.به جای برنزه کردن پوست با نور آفتاب یا دستگاه‌های سولار از محصولات برنزه کننده معتبر استفاده کنید. هر بار که برای برنزه شدن در معرض اشعه قرار بگیرید، پوست خود را زودتر از موعد پیر می‌کنید. همه اشعه‌های مضر UV  سرعت پیری پوست شما را تسریع می‌کنند.

 

  • 3.سیگار کشیدن را متوقف کنید. سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را بسیار افزایش داده و باعث ایجاد چین و چروک، لکه‌های رنگی و کدر می‌شود.

 

  • 4.از ایجاد انقباض در عضلات صورت خود به صورت حالت‌های تکراری خودداری کنید. هنگامی که حالتی در چهره خود ایجاد می کنید، ماهیچه‌های زیرین را منقبض شده و اگر چندین سال یکسان عضلات را منقبض کنید، این خطوط دائمی می‌شوند.

 

  • 5.از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. یافته‌های چند مطالعه نشان داده که خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، به جلوگیری از آسیب‌هایی که منجر به پیری زودرس پوست می‌شوند کمک کند. یافته‌های مطالعات تحقیقاتی همچنین نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی قند یا سایر کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند پیری را تسریع کند!

 

  • 6.کمتر الکل بنوشید. الکل پوست را کم آب کرده و به مرور به پوست آسیب می‌رساند.

 

  • 7.بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. ورزش متوسط ​​می‌تواند گردش خون را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. که این امر به نوبه خود ظاهری جوان‌تر به پوست می‌دهد.

 

  • 8.پوست خود را با ملایمت تمیز کنید. تمیز کردن خشن پوست می‌تواند پوست شما را تحریک کند و تحریک پوست باعث تسریع پیری پوست می‌شود.

 

  • 9.صورت خود را دو بار در روز و پس از تعریق شدید بشویید. تعریق، به خصوص هنگام استفاده از کلاه یا کلاه ایمنی، پوست را تحریک و PH آن را نامتعادل می‌کند.

 

  • 10.هر روز مرطوب کننده بزنید. مرطوب کننده آب را در پوست ما حبس کرده و ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشد.

 

  • 11.استفاده از محصولات مراقبت از پوستی را که باعث گزش یا سوزش پوست شما می‌شوند را متوقف کنید. 
    

    فاروما نکته: برخی از محصولات ضد پیری تجویز شده توسط متخصص پوست ممکن است باعث سوزش شوند. هنگام استفاده از یک محصول تجویزی، ممکن است حس سوزش داشته باشید. در این صورت حتماً به متخصص پوست خود اطلاع دهید.

 

  • 12.در شب، عملکرد و انرژی سلولی بر ترمیم و بازیابی تمرکز کرده تا پوست را برای دفاع از خود در برابر محیط در روز بعد آماده کنند. این امر به معنی: خواب کمتر، ترمیم کمتر و حتی دفاع پوستی کمتر است. و به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. خواب کافی تنها مربوط به کل ساعات خواب نیست، بلکه منوط بر خواب با کیفیت و منظم در هر شب است.

 

  • 13.خوابیدن روی شکم یا یکی از پهلوها مساوی با فشار آوردن مداوم روی صورت است. این عمل به مرور زمان و ناخواسته خطوط خواب را بر روی پوست صورت ایجاد می‌کند. پس به پشت بخوابید گرچه ممکن است ناراحت کننده باشد، زیرا هیچ کس نمی‌تواند حرکت غیرارادی هنگام خواب به سمت پهلو یا شکم را کنترل کند. اما، می توان آن را تمرین و به مرور زمان به آن عادت کرد. (اگر خوابیدن به پشت راحت نیست، می‌توانید با ارتقاء روبالستی خود از پنبه به ابریشم از ایجاد چین و چروک‌های ناشی از اصطحکاک روبالشی جلوگیری کنید.)

 

  • 14.رتینول را امتحان کنید؛ یکی از قوی ترین ابزارهاب ضد پیری رتینول است. مشتقات ویتامین A با تحریک کلاژن که از خطوط ریز جلوگیری کرده و به پوست می‌آموزد که دوباره جوان عمل کند.

 

  • 15.بتا کاروتن یکی از مواد تشکیل دهنده کرم‌های ضد چروک آرایشی است که در بازار موجود است. ولی شما نیاز به محصولات آرایشی ویژه ندارید! به سادگی یک مکمل بتاکاروتن مصرف کنید تا فواید آن را در پوست خود مشاهده کنید. 30 میلی گرم بتاکاروتن در روز که به صورت خوراکی مصرف شود، می‌تواند از پیری زودرس پوست (نوع Photoaging) جلوگیری و آن را ترمیم کند.

هیچ وقت برای مراقبت از خودت دیر نیست 💙

چین و چروک جلوگیری پیری زودرس

✅حتی افرادی که در حال حاضر علائم پیری زودرس پوست را دارند نیز می‌توانند از ایجاد تغییرات در سبک زندگی سود ببرند. با محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، به پوست خود فرصت می‌دهید تا بخشی از آسیب را ترمیم کند.

✅سیگاری‌هایی که سیگار را ترک می‌کنند اغلب متوجه می‌شوند که پوستشان سالم‌تر به نظر می‌رسد.

✅اگر علائم پیری پوست شما را آزار می‌دهد، ممکن است تصمیم بگیرید به متخصص پوست مراجعه کنید؛

“درمان‌های جدید و روش‌های کم‌تهاجمی برای صاف کردن چین و چروک‌ها، سفت‌کردن پوست، و بهبود چهره، به بسیاری از افراد پوستی جوان‌تر می‌دهد.”

 
پست های مرتبط

خطر بیماری قلبی با ویتامین B

بر اساس تحقیقات جدید، سطوح بالای نیاسین، ویتامین B3، که در بسیاری…

۲ مرداد ۱۴۰۳

هر چند وقت یک بار باید فشار خون خود را اندازه بگیرید

وقتی ناراحت می‌شوید ممکن است احساس کنید که قلب‌تان می‌تپد، دمای بدنتان…

۲ مرداد ۱۴۰۳

پیشگیری از آلزایمر

چند سال اخیر تحقیقات آلزایمر باورنکردنی بوده است و کارشناسان ظاهراً به…

۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید