صفحه اصلی > مراقبتی : 10 مزیت استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب

10 مزیت استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب

چرا هر روز باید از ضد آفتاب استفاده کنید

مزایای کرم ضد آفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید است. اگر شما فکر می‌کنید تنها فصل تابستان به این معنی است که وقت آن رسیده که برای خرید لوسیون ضد آفتاب به فروشگاه بروید. باید به شما بگوییم در اشتباهید، حقیقت این است که ما باید هر روز سال از ضد آفتاب استفاده کنیم. فرقی نمی‌کند تابستان باشد یا زمستان. شما باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. SPF به انجام این کار کمک می کند.

«ضدآفتاب مهم ترین محصول مراقبت از پوست برای حفظ سلامت طولانی مدت پوست است. برای جلوگیری از ظاهر شدن علائم پیری روی پوست حیاتی است. خطوط ریز، چین و چروک و لکه های خورشیدی همه علائمی هستند که می توانند به دلیل عدم استفاده مناسب از ضد آفتاب ایجاد شوند. اثرات ضد آفتاب ممکن است در ابتدا قابل توجه نباشد، اما در دراز مدت نتیجه خواهد داد. در این مقاله از  مزایای ضد آفتاب، نحوه استفاده از آنها برای حداکثر فواید و اینکه چند بار باید استفاده کنید، صحبت کرده‌ایم.

کرم ضد آفتاب

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب روی صورت و بدن

  • محافظت در برابر اشعه‌های مضر UV

تخریب مداوم لایه اوزون، ما را در معرض خطر بیشتری برای تحت تأثیر قرار گرفتن اشعه‌های مضر خورشید قرار داده است. در حالی که ما برای دوز روزانه ویتامین D خود به نور خورشید نیاز داریم،نور و تابشی که ممکن است منجر به آفتاب سوختگی و آسیب پوست شود. کرم‌های ضد آفتاب محصولات حیاتی هستند که از شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند.

  • از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

همه ما دوست داریم پوستی جوان تر، درخشان و سالم داشته باشیم. این یکی از قانع کننده‌ترین دلایل برای شروع استفاده از ضد آفتاب است. انجام فعالیت‌های خارج از منزل بدون محافظت مناسب در برابر نور آفتاب علائم پیری را تسریع می‌کند. ضد آفتاب از پوست شما در برابر ایجاد علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، هایپرپیگمانتاسیون، آسیب‌های ناشی از نور خورشید مانند خشکی پوست محافظت می‌کند.

  • خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد

در حالی که مردم عمدتاً به دلایل زیبایی شروع به استفاده از کرم ضد آفتاب می‌کنند، مزیت آن برای سلامتی را دست کم می‌شمارند. کرم ضد آفتاب خود را روزانه و در طول روزها و ماه‌ها استفاده کنید تا از پوست خود در برابر خطر انواع سرطان پوست محافظت کنید.

  • لکه‌های روی صورت را کاهش می‌دهد

کرم ضد آفتاب از بروز لکه‌های تحریک کننده و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند از بروز آکنه و سایر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید جلوگیری کند.

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی می‌تواند پوست را نازک و آن را شفاف‌تر کند که این باعث می‌شود کبودی‌های بیشتری نمایان شوند. همچنین پوست شما ممکن است به دلیل اشعه UVB تورم، قرمزی، کهیر و خارش را تجربه کند.

  • سلامت پوست را افزایش می‌دهد

پروتئین‌های ضروری پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین توسط کرم ضد آفتاب محافظت می‌شوند. این پروتئین‌ها برای صاف و سالم نگه داشتن پوست مورد نیاز هستند. اطمینان حاصل کنید که ضدآفتاب شما حاوی دی اکسید تیتانیوم است تا به انعکاس اشعه ماوراء بنفش دور از پوست کمک کند و از فعالیت این پروتئین‌ها محافظت کند.

  • از آسیب هنگام برنزه کردن جلوگیری می‌کند

باید آگاه باشید که در حالی که برای برنزه شدن آفتاب می‌گیرید، در معرض شدید خطر آسیب اشعه‌های UVB قرار دارید. کرم ضد آفتاب با حداقل فاکتور محافظتی 30 می‌تواند پوست شما را از خطر ناشی از UVB  هنگام آفتاب گرفتن محافظت کند.

  • یک گزینه آرایشی خوب و حق انتخاب بیشتر

امروزه انواع بی‌شماری از ضد آفتاب‌ها اعم از بی رنگ و رنگ دار در بازار موجود است. به علاوه، بسیاری از آنها با نرخ‌های مقرون به صرفه عرضه می‌شوند.

  • ضد آفتاب محافظت بهتری نسبت به لباس آستین دار است

شما نمی‌توانید با پوشیدن یک لباس آستین کامل از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. آیا می‌دانستید که لباس‌های نخی، به‌ویژه زمانی که مرطوب بشوند، در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت نمی‌کنند؟

کرم ضدآفتاب

چگونه هر روز از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

اگر در مورد این متعجب هستید، در اینجا چند فاکتور و نکات ایمنی در برابر نور خورشید وجود دارد که باید هنگام برداشتن کرم ضد آفتاب به خاطر داشته باشید:

1. همیشه برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید و مطمئن شوید که ضد آفتاب شما حاوی موارد زیر است:

دی اکسید تیتانیوم
Octyl methoxycinnamatei (OMC)
آووبنزونئی (همچنین پارسول)
اکسید روی

2. لوسیون یا ژل ضد آفتاب با طیف گسترده‌ای را انتخاب کنید که غیر کومدون زا و ضد حساسیت باشد. چنین ضدآفتاب‌هایی از شما در برابر اشعه‌های فرابنفش A و B محافظت می‌کنند و در عین حال از شما در برابر جوش‌ها، مسدود شدن منافذ، آکنه و آفتاب سوختگی محافظت می‌کنند.

3. ضدآفتابی انتخاب کنید که ضدآب باشد و حداقل SPF آن 30 باشد.

4. همیشه نیم ساعت قبل از تماس با آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.

چه مقدار از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنیم؟

توصیه می‌شود هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. شاید در حال حاضر متوجه مزایای آن نشوید، اما مزیت استفاده از ضد آفتاب در دراز مدت مشخص می‌شود. اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید هستید یا در حال کار یا از حمام آفتاب در ساحل یا کنار استخر هستید، اطمینان حاصل کنید که هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید کنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. یا حتی اگر در روز فضای بازر ورزش می‌کنید آن را درست بعد از ورزش بمالید، زیرا عرق می‌تواند پوشش محافظتی را از بین ببرد.

معرفی بهترین ضدآفتاب ها 🌤

پست های مرتبط

خطر بیماری قلبی با ویتامین B

بر اساس تحقیقات جدید، سطوح بالای نیاسین، ویتامین B3، که در بسیاری…

۲ مرداد ۱۴۰۳

هر چند وقت یک بار باید فشار خون خود را اندازه بگیرید

وقتی ناراحت می‌شوید ممکن است احساس کنید که قلب‌تان می‌تپد، دمای بدنتان…

۲ مرداد ۱۴۰۳

پیشگیری از آلزایمر

چند سال اخیر تحقیقات آلزایمر باورنکردنی بوده است و کارشناسان ظاهراً به…

۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید