صفحه اصلی > فشن : انتخاب رنگ سایه چشم بر اساس 3 روش اصولی

انتخاب رنگ سایه چشم بر اساس 3 روش اصولی

رنگ سایه چشم

هزاران رنگ مختلف در چندین توناژ رنگ وجود دارد که انتخاب رنگ سایه چشم مناسب با رنگ چشم و پوست را به یک فرآیند دشوار تبدیل می‌کند. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که متناسب با آن می‌توانید از رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ موهای خود به عنوان پایه‌ای برای یافتن سایه مناسب برای تکمیل آرایش خود به بهترین نحو ممکن، استفاده کنید!

پس در این مقاله سعی داریم به این سوال شما پاسخ دهیم؛ “چگونه بهترین رنگ سایه چشم را برای خود انتخاب کنیم.”  پس از اینکه این روش‌ها را یاد گرفتید، می‌توانید به هر پالتی که پر از سایه چشم است نگاه کنید و بدانید که کدام یک برای شما مناسب است و چگونه آنها را ترکیب کنید تا ظاهری شگفت انگیز داشته باشید.  به خواندن ادامه دهید تا رنگ سایه چشم مناسب خود را بیابید.

انتخاب رنگ سایه چشم بر اساس رنگ چشم

بهترین راه برای انتخاب رنگ سایه چشم این است که آن را بر اساس رنگ چشم خود انتخاب کنید. چرخه رنگ شما را به سمت سایه‌های مکمل (برخلاف رنگ چشم شما) و سایه‌های تک رنگ (همان رنگ چشم شما اما در رنگ‌های متفاوت) راهنمایی می‌کند.

سایه‌های مکمل (مخالف رنگ چشم شما) رنگ چشم شما را POP و برجسته می‌کنند.
سایه‌های تک رنگ (همان رنگ چشم شما) چشمان شما را ملایم کرده تا دوست داشتنی به نظر رسد.
هنگامی که بدانید چگونه رنگ های سایه چشم مناسب را انتخاب کنید – می‌توانید احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری در آرایش خود داشته باشید. بیایید به چرخه رنگ نگاه کنیم:

انتخاب رنگ سایه چشم

چرخ با نگاه مستقیم به هر رنگی به ما نشان می‌دهد که چه رنگ‌هایی مکمل یکدیگر هستند.

به عنوان مثال، ببینید آبی و نارنجی متضاد هستند ( آبی مستقیماً در مقابل نارنجی قرار دارد.) این بدان معناست که رنگ‌های آبی در کنار رنگ‌های نارنجی برجسته می‌شوند. وقتی این را در مورد نحوه انتخاب رنگ سایه چشم اعمال کنیم: سایه‌هایی با توناژ نارنجی رنگ چشم آبی را تکمیل می‌کنند.

  • سعی کنید از رنگ‌های متضاد برای چشم‌های قهوه‌ای استفاده کنید؛ رنگ‌هایی که در چرخه رنگ متضاد هستند مانند بنفش یا آبی به پر عمق‌تر شدن قهوه‌ای چشم کمک می‌کنند.
    برای چشم‌های قهوه‌ای روشن، سعی کنید از رنگ‌های خنثی‌تری مانند صورتی روشن روی پلک خود و قهوه‌ای مایل به قرمز در انتهای کشیدگی پلک استفاده کنید.
  • سعی کنید از رنگ‌های آرام برای چشمان سبز استفاده کنید. این رنگها واقعاً به جلب توجه و درخشش طبیعی آنها کمک می‌کنند.
  • برای چشم‌های طوسی رنگهای دودی را امتحان کنید. چشم‌های خاکستری شبیه فندقی هستند، اما به جای اینکه حاوی رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی و سبز باشند، رنگ‌های آبی، خاکستری و سبز را منعکس می‌کنند. استفاده از سایه‌های دودی مانند خاکستری مه‌آلود یا آبی نقره‌ای، به نمایان شدن خاکستری طبیعی چشم کمک می‌کند.
  • برای چشمان آبی، رنگ‌های خنثی مانند مرجانی، شامپاین یا قهوه‌ای خاکستری بهترین کارایی را خواهند داشت.

چرا سایه‌های خنثی و نود اینقدر محبوب هستند؟

سایه‌های خنثی و نود به راحتی به اکثر افراد می‌آیند و از توناژهای بسیار مهم در یک پالت هستند.

انتخاب سایه‌ مناسب بر اساس رنگ چشم بسیار مهم است، اما سایه‌های نود و خنثی یکی از ملزومات کبف آرایشی شما باید باشد. این رنگها به همان اندازه که برای آرایش چشم ساده روزمره مناسب هستند، برای سایه چشم‌های کلاسیک و همیشگی نیز مناسب هستند.

یک سوال رایج این است که آیا بین سایه چشم “خنثی” و “نود” تفاوتی وجود دارد یا یا آنها یکی هستند؟

بسیاری از زنان معتقدند سایه چشم نود و سایه چشم خنثی یکسان هستند. اما این یک اشتباه رایج است:

سایه‌های نود رنگ‌هایی هستند که به طور طبیعی در رنگ‌های پوست و رنگ‌هایی مانند استخوانی، بژ، برنزه و قهوه‌ای پیدا می‌شوند.
سایه‌های خنثی اغلب رنگ‌های پیچیده‌ای هستند که رنگ‌های زیرین مختلفی دارند و بسته به نور ظاهرشان تغییر می‌کند. به عنوان مثال: بژ، مایل به قرمز، خاکستری، کرم، قهوه ای، سیاه و سفید!

انتخاب رنگ سایه چشم

انتخاب رنگ سایه چشم بر اساس رنگ پوست

یک راه ساده برای تعیین رنگ پوست این است که به رگ‌های خود در نور طبیعی نگاه کنید. اگر آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، رنگ پوست سردی دارید که معمولاً برای افرادی که پوست روشن یا رنگ پریده دارند صدق می‌کند. اگر رگ‌های شما سبز به نظر می‌رسند، رنگ پوست گرمی دارید و ممکن است پوست زیتونی داشته باشید. اگر نمی‌توانید رنگ آنها را تعیین کنید، ممکن است رنگ پوست خنثی و رنگ تیره تری داشته باشید. با این حال، به خاطر داشته باشید که افرادی که پوست تیره‌تری دارند نیز می‌توانند رنگ پوستی سرد یا گرم داشته باشند.

اگر هنوز از رنگ پوست خود مطمئن نیستید، این سوال را مطرح کنید که آیا در زیر نور خورشید به راحتی برنزه می شوید یا می‌سوزید. اگر به راحتی برنزه می‌شوید، احتمالاً رنگ پوست گرمی دارید. با این حال، اگر می سوزید، احتمالاً رنگ پوست سردی دارید.

اگر رنگ پوست گرم دارید، سایه‌های خنثی را امتحان کنید: مانند برنز، صورتی روشن، مرجانی، یا سبز روشن

برای رنگ پوست شما سرد است، رنگ‌های نقره‌ای و آبی را امتحان کنید: مانند نقره‌ای، آبی، یاسی یا خاکستری

اگز رنگ پوست شما خنثی است به اندازه کافی خوش شانس هستید که تقریباً هر رنگی را می‌توانید انتخاب کنید.

  • برای پوست‌های تیره‌تر از رنگ‌های خاکستری یا کم رنگ خودداری کنید. این رنگ‌ها در طول روز محو شده و از بین می‌روند. در عوض، به سراغ رنگ‌های غنی‌تر مانند رنگ‌های جواهر بروید (زمرد، بنفش، یاقوت، یاقوت کبود)، که در پوست‌های تیره‌تر کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند و ماندگاری بیشتری دارند.

انتخاب رنگ سایه چشم

انتخاب رنگ سایه چشم بر اساس رنگ مو

حتی اگر موهای شما هایلایت یا رنگ شده است، سعی کنید آن ها را به یکی از سایه‌های اصلی دسته بندی کنید: مشکی، قهوه ای، بلوند، قرمز/ خاکستری/سفید. این کار انتخاب سایه چشمی که بهترین نما را برای شما دارد آسان تر می‌کند.

مانند داشتن چشم‌های قهوه ای، با موهای مشکی/خرمایی همه رنگ‌ها کار می‌کنند. فقط اگر پوست روشن و موهای تیره دارید، بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند طلایی و بژ یا سایر رنگ‌های پاستلی استفاده کنید تا پوست شما کبود به نظر نرسد.

رنگ‌های خنثی یا طبیعی را برای موهای بلوند امتحان کنید. کسانی که موهای بلوند دارند معمولاً پوست روشن یا رنگ پریده ای دارند، بنابراین رنگ سایه چشم تیره می‌تواند بسیار زننده باشد.

از آنجایی که موهای قرمز یا قهوه‌ای رنگ به خودی خود پررنگ هستند، سایه‌هایی مانند مشکی، صورتی، طلایی، زیتونی یا مسی به مو کمک می‌کند تا بهتر جلوه کند بدون اینکه حواس‌تان را پرت کند.

رنگهای پاستیلی را برای موهای خاکستری یا سفید امتحان کنید.

برای رنگ موهای “فانتزی” مانند بنفش، صورتی یا سبز، رنگهای متضاد در چرخه رنگ می‌تواند به برجسته‌تر شدن رنگ موهای شما کمک کند.
برای مثال، اگر موهایتان سبز است، رنگ‌های صورتی و بنفش را امتحان کنید. یا اگر موهای شما صورتی است، از سبز لیمویی استفاده کنید.

پست های مرتبط

چگونه بهترین پودر فیکس را انتخاب کنیم؟

اگر شما هم جز افرادی هستید که پوستتان آرایش رو جذب کرده…

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

انتخاب بهترین کانسیلر: 5 نکته برای هماهنگی رنگ کانسیلر

وجود بهترین کانسیلر در کیف آرایش شما یک ضرورت است. و بسیار…

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

چگونه بهترین کرم پودر را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کرم پودر مناسب نوع پوست، معضلی است که تشخیص آن…

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید