صفحه اصلی > زیبایی و مراقبتی : چگونه از شر موخوره و موهای خشک و وز خلاص شویم؟ 5 راه حل

چگونه از شر موخوره و موهای خشک و وز خلاص شویم؟ 5 راه حل

موهای خشک و وز

موهای بسیار خشک و وز شده یک بیماری مو است که اکثر مردم در برخی مواقع تجربه می‌کنند. اما واقعاً موهای خشک و وز داشتن به چه معنایی؟ می‌تواند باشد، علت آن چیست و چگونه می‌توان بر آن غلبه کرد؟ جواب تمام ابن سوالها در اینجا بخوانید!

علت وز شدن و خشک شدن موها چیست؟

موهای خشک اغلب وز و کمی زبر به نظر می‌رسند می‌توانند بسیار پف کنند و حالت دادن به آنها سخت باشد. وز شدن و موخوره مو زمانی اتفاق می‌افتد که لایه محافظ بیرونی مو بلند شده و لایه زیرین مانند اسفنج رطوبت را جذب کند. به همین دلیل هنگامی که مو آسیب ببیند یا خشک شود، موخوره راحت‌تر اتفاق می‌افتد، بنابراین با مراقبت از مو باید لایه محافظ مو را بسته نگه دارید تا از ورود رطوبت به لایه زیرین مو جلوگیری شود.

آیا می‌دانید کدام عادات روزانه می‌تواند وضعیت موهای شما را بهتر یا بدتر کند؟ در ادامه 5 ترفند ساده برای کاهش موخوره و داشتن موهایی نرم و قابل کنترل‌ برای شما آورده‌ایم.

مو خوره

مو خوره

1️⃣به جای درمان‌های خانگی بهتر است از محصولات مخصوص موهای خشک و وز استفاده کنید

از آنجایی که موهای خشک و وز، موهایی هستند که رطوبت ندارند، باید محصولات مویی را انتخاب کنید که مو را خشک نکنند. استفاده از شامپو مناسب برای موهای خشک برای از بین بردن موخوره‌ها ضروری است. چرا که محصولات مویی که مناسب موهای خشک هستند حاوی رطوبت اضافی اند که برای کاهش موخوره لازم است. همچنین استفاده از ماسک موی خوب هنگام شستن موها بسیار مهم است.  شستشوی موهای خود را با نرم کننده‌ای که لایه بیرونی مو را می بندد، به پایان برسانید، به این ترتیب نه تنها می‌توانید مواد مغذی خوب موجود در ماسک مو را جذب کنید بلکه رطوبت را در لایه رویی مو به دام می‌اندازید. ما به شما یک نرم کننده مرطوب کننده که مخصوص موهای خشک است توصیه می‌کنیم.

  • برای اینکه رطوبت بیشتری به موها بدهید روغن مو آخرین مرحله در روتین مراقبت از مو و راهی عالی برای کاهش سریع موخوره مو است. روغن موی آرگان را می‌توان به صورت روزانه استفاده کرد و این روغن نه تنها پس از استفاده در موها باقی‌ماند بلکه ظاهر چرب به موها نمی‌دهد .

2️⃣موهای خشک و وز شده خود را به روش صحیح بشویید

اگر می خواهید از شر موخوره خلاص شوید، شستن بیش از حد موهایتان برای شما باید یک نه بزرگ باشد. حتی اگر از شامپویی با اثر مرطوب کنندگی شدید استفاده می‌کنید! استفاده بیش از حد از شامپو می‌تواند رطوبت طبیعی مو را از بین ببرد. شما نباید بیش از 3 بار در هفته موهای خود را بشویید، حتی اگر بتوانید این کار را کمتر از آن انجام دهید، بهتر است. به خاطر داشته باشید که طول می‌کشد تا خودتان را از عادت شامپو زدن مداوم جدا کنید. بنابراین اگر می‌خواهید میزان شستشو را کاهش دهید صبور باشید! می‌توانید بین شستشوها از شامپوی خشک استفاده کنید تا موها برای مدت طولانی تمیز بمانند.

  •  حتی اگر فقط موهای خود را خیس کنید و شامپو نزنید در صورتی که لایه بیرونی مو شما بلند شده باشد که معمولا در موخوره و وز شدگی این اتفاق می‌افتد، ممکن است به مو آسیب برساند.پس اگر موهایتان را بین دو شستشو خیس می‌کنید، همچنان از نرم کننده استفاده کنید.
  • هنگام شستن موها مراقب دما باشید. دوش خیلی داغ  نه تنها می‌تواند لایه بیرونی مو را باز و موها را خشک کند بلکه باعث خشکی پوست سر نیز می‌شود.

3️⃣ مراقب استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی و حرارتی باشید

درست مانند گرمای حمام، گرمای ابزارهای حالت دهنده نیز به موها آسیب می‌رساند. دمای اتوهای صاف کننده، اتو مو و سشوار می‌تواند بسیار بالا باشد و در صورتی هم که درست استفاده نشوند حتی آسیب شدیدتری ایجاد می‌کنند. اگر واقعاً نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی دارید به موارد زیر فکر کنید:

محصولات محافظ حرارتی را فراموش نکنید. آن را روی تمام موها بمالید تا از تمام موهای شما در برابر حرارت محافظت شود.
دما را پایین بیاورید و اجازه دهید کارتان بیشتر طول بکشد. بسیاری از ابزارها به دمای بالاتر از حد نشان داده شده می‌رسند.

4️⃣ از پارچه نخی خودداری کنید

آیا روی یک روبالشی نخی می‌خوابید؟ وبالشی نخی می‌تواند عاملی برای موهای خشک و وز شما باشد. پنبه رطوبت را جذب می‌کند و رطوبتی را که در موهایتان دارید بیرون می‌کشد. پس یک روبالشی ابریشمی یا ساتن انتخاب کنید که رطوبت مو را حفظ کند. روبالشی‌های ابریشمی صاف و نرم نیز هنگام مالیدن مو به بالش هیچ اصطکاکی ایجاد نمی‌کنند. اصطکاک بین مو و روبالشی نخی به وز شدن مو کمک کرده و به مو آسیب می‌رساند. همین مورد در مورد حوله‌ها نیز صدق می‌کند.

5️⃣ موهای خود را زیاد برس نزنید

برس زدن موها نیز باعث ایجاد اصطکاک در موها می‌شود، پس مراقب باشید که آنها را زیاد برس نزنید. مسلماً برس زدن موها مهم است، اما برس زدن بیش از حد مکرر به لایه بیرونی مو آسیب می‌رساند و منجر به وز شدن موها می‌شود. برس زدن موهایتان یک بار در روز، کافی است تا در حالی که روغن‌های طبیعی مو به طور یکنواخت پخش می‌شوند، گره‌ها و بهم ریختگی مو نیز از بین برود.

وقتی مو خیس است، آسیب پذیرتر است. بنابراین، هرگز موهای خود را وقتی که خشک نشده‌اند، برس نزنید. زیرا موها می‌توانند شکافته و آسیب ببینند.

پست های مرتبط

چگونه موهای رنگ شده را سالم نگه داریم

چگونه موهای رنگ شده را سالم نگه داریم آیا بیشتر از آنچه…

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلوگیری از ریزش موهای خشک و شکننده با 7 نکته

اگر با ریزش موهای خشک و شکننده خود مواجه هستید، وقت آن…

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید