صفحه اصلی > زیبایی و مراقبتی : چگونه موهای ابریشمی و صاف داشته باشیم: 10 نکته ضروری

چگونه موهای ابریشمی و صاف داشته باشیم: 10 نکته ضروری

موهای ابریشمی و صاف
برای بسیاری از ما، داشتن موهای ابریشمی و صاف به یک مبارزه دشوار تبدیل شده. درحالی که تبلیغات مراقبت از مو به شما نشان می‌دهند تنها با یک قطره از یک محصول جادویی می‌توانید موهای صاف و ابریشمی داشته باشید؟ متاسفانه اینجا دنیای واقعی است و برای دیدن این جادوها، نه نیاز به قطره جادویی بلکه نیاز به استفاده از محصولات ملایم مو، سبک زندگی سالم و روتین مراقبت از مو دارید.
  پس بیایید نگاهی به برخی درمان‌های خانگی و نکات آسان برای به دست آوردن آن موهای صاف و ابریشمی براق رویاهایتان بیندازیم

موهای ابریشمی و صاف داشته باشیم: نکات مهم

1. از محافظ‌های حرارتی استفاده کنید
بیایید صادق باشیم، هر چقدر هم که بخواهیم، ​​نمی‌توانیم به طور کامل از ابزارهای حالت دهنده حرارتی که موهای صاف بک دست یا فرهای اسپرینگ رول جذاب را به شما می‌دهند، اجتناب کنیم. اما شما می‌توانید با استفاده از یک سرم محافظ حرارتی قبل از اینکه موهای خود را با حرارت حالت دهید، از موهای خود مراقبت کنید. اسپری‌های محافظ از کراتین برای آرام کردن موها و نرم نگه داشتن موها استفاده و از سوختن، خشک شدن و آسیب دیدن آنها در اثر گرما جلوگیری می‌کنند.

2. موهای خود را بیش از حد در معرض وسایل حرارتی قرار ندهید

استفاده از یک سرم محافظ حرارتی این آزادی را به شما نمی‌دهد که یک دسته  از مو خود را به مدت 10 دقیقه بین اتوی مو نگه دارید و صاف کنید. استفاده از این نوع ابزارهای حالت‌دهنده می‌تواند منجر به از دست دادن درخشش طبیعی موهای شما شود. پس ملایم باشید و از چنین ابزارهایی فقط چند بار در هفته و با مدت زمان محدود استفاده کنید.

3. همیشه بعد از شامپو از نرم کننده مناسب استفاده کنید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید انجام دهید این است که از نرم کننده استفاده نکنید. نرم کننده نه تنها گره موهای شما را باز می‌کند. بلکه کوتیکول‌های موی شما را به هم چسبانده، و از شکافته شدن انتهای مو و دوشاخه شدن آن جلوگیری کرده، فولیکول‌های مو را تقویت و رطوبت مورد نیاز برای درخشندگی مو را در تار مو به دام می‌اندازد.

4. موهای خود را هر روز نشویید

اگر می خواهید بدانید چگونه موها را ابریشمی کنید، باید روتین‌های قدیمی خود را که در واقع مضر هستند فراموش کنید. شستن روزانه موها روش خوبی نیست زیرا می‌تواند سبوم طبیعی موهای شما را از بین ببرد و آن را خشک و شکننده کند. از آنجایی که سبوم برای حالت دادن و آبرسانی به موهای شما مورد نیاز است. سعی کنید موهای خود را دو تا سه بار در هفته بشویید و از یک شامپو و نرم کننده ملایم مانند شامپو و نرم کننده روزانه DOVE استفاده کنید. این شامپو نه تنها فاقد پارابن است بلکه از یک سرم مغذی برای بازگرداندن طراوت به موهای کدر می‌کند. علاوه بر این، از شستن مو با آب داغ دوری کنید زیرا باعث ضعیف شدن ریشه‌ها و ریزش بیشتر مو می‌شود.

5. برای مدت طولانی زیر نور خورشید نمانید
در حالی که آفتاب صبحگاهی برای تولید طبیعی ویتامین D در بدن شما مفید است، اما به موهای شما کمک نمی‌کند. چه تابش خفیف باشد و چه سوزان، اشعه خورشید می‌تواند موهای شما را خشک کند. علاوه بر این، اشعه‌های مضر UV می‌توانند به کوتیکول‌های موی شما آسیب برسانند، به همین دلیل است که هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید موهای خود را با روسری یا کلاه بپوشانید.

6. موهای خود را به شدت با حوله مالش ندهید
گاهی اوقات همین ساده‌ترین نکات می‌توانند برای داشتن موهای صاف و ابریشمی بهترین باشند. چه موهای شما خشک باشد، چه چرب یا ترکیبی از هر دو، زمانی که خیس باشد، حساس‌تر و مستعد آسیب و شکستگی است.پس بهترین راه این است که موهای خود را در یک حوله نخی نرم بپیچید تا بتواند رطوبت را جذب کند. و همینطور دقت داشته باشید، استفاده از سشوار روی موهای خیس بدون سرم محافظ گرما فقط آسیب بیشتری را ایجاد می‌کند.

7. محصولات مراقبت از مو مناسب خود را انتخاب کنید
از توصیه های دوستان و خانواده خود پیروی نکنید زیرا موهای هر کسی منحصر به فرد است و نیاز به مراقبت متفاوتی دارد. اگر موهایتان خشک است، یک ماسک موی مغذی با آلوئه ورا را امتحان کنید. یا اگر موهایتان شل و کدر است، برای حالت دادن به آن، از سرم تقویت کننده رطوبت استفاده کنید.

8. روبالشی خود را ارتقا دهید
آیا می دانستید که روبالشی شما ممکن است ربطی به خشک شدن موهای شما داشته باشد؟ روبالشی های نخی رطوبت موهای شما را جذب کرده و آنها را خشک و کدر می‌کنند. از روبالشی های ابریشمی استفاده کنید تا احساس بهتر و موهای سالم‌تری داشته باشید.

9. ساقه‌های مو خود را مرطوب کنید
شما باید موهای خود را با روغن یا مرطوب کننده مو مانند Love Beauty و Planet Onion Hair Oil آبرسانی کنید تا موهای خشک و وز شده خود را به موهای سالم و درخشان تبدیل کنید.

10. از ماسک‌های مو استفاده کنید
ماسک‌های مو همچنین یک راه آسان برای بازیابی بافت طبیعی و درخشندگی موهای شما هستند.

سوالات متداول شما

1️⃣چرا روتین مراقبت از موم باعث صاف شدن موهایم نمی‌شود؟
غلبه بر موهای خود با تعداد زیادی درمان یا پنهان کردن موخوره با حالت دادن به موهای شما کمکی نمی کند. نوک‌های شکاف شده را کوتاه کنید، ماسک‌های تسکین‌دهنده مو بزنید و از استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرما خودداری کنید. اجازه دادن به موها برای تنفس بهترین راه برای بازیابی درخشش و بافت طبیعی خود است.

2️⃣ چگونه موهایمان را یک شبه ابریشمی کنیم؟
ماسک مو بزنید تا موهایتان را تغذیه کنید. همچنین صبح‌ها می‌توانید از یک سرم برای رفع موخوره استفاده کنید تا موهایتان نرم و ابریشمی بشود.

3️⃣ چگونه وز موها را سریع از بین ببریم؟
موهایتان را با آب سرد آبکشی کرده و حالت دهید. آن را با یک تی شرت نخی یا حوله میکروفیبر خشک کنید. سپس از یک سرم ضد موخوره استفاده کنید. توجه داشته باشید این کار فقط به طور موقت موخوره و وز مو شما را رام می‌کند. برای خلاص شدن از شر آنها،باید به نکات ذکر شده در بالا نگاهی بیندازید.

همیشه می‌توانید به درمان‌های خانگی خوب قدیمی برای داشتن موهای صاف و ابریشمی اعتماد کنید.با ماسکهایی که درست کردن آنها نه تنها ساده است بلکه بسیار مغذی هستند.

این درمان‌های خانگی برای داشتن موهای صاف و ابریشمی به شما کمک می‌کند تا رشد مو خوبی نیز داشته باشید:

3 ماسک خانگی برای موهای صاف و ابریشمی

  •  ژل آلوئه ورا
 آلوئه ورا برای مو یک ماده آبرسان معروف است که به تغذیه پوست سر و تارهای مو کمک می کند. دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز را به پوست شماست و موهای شما را بدون وز شدن صاف می کند.

نحوه درست کردن:

ژل را از یک برگ آلوئه ورا جدا کنید و آن را به یک کاسه تمیز منتقل کنید.
آن را هم بزنید تا خمیری صاف و یکدست به دست آید.
برای کاهش غلظت آن می‌توانید مقداری آب نیز اضافه کنید.
ماسک را روی پوست سر و تارهای خود بمالید.
قبل از شستن آن را یک ساعت وقت بدید.
  • موز
    
    استفاده از ماسک موز یک راه عالی برای ابریشمی و صاف کردن موهایتان است. موز یک معدن طلا از روغن‌های طبیعی، پتاسیم و ویتامین‌هایی است که برای تغذیه و محافظت از موهای شما عالی هستند.
نحوه درست کردن:
یک موز رسیده را با استفاده از چنگال له کنید.
بعد از اینکه کاملا له شد، چند قطره اسانس به آن اضافه کنید.
سپس آن را خوب مخلوط کنید.
آن را به ریشه، تار و ساقه موهای خود بمالید.
موهای خود را بعد از گذشت 20-30 دقیقه بشویید.
  • ماست 
    
    ماست نیز حاوی تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای داشتن موهایی صاف است. این ماده با اسید لاکتیک غنی شده و موهای کدر و خشک را تغذیه می‌کند.
نحوه درست کردن:

یک کاسه ماست را بردارید و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید.
می‌توانید چند قطره اسانس نیز به آن اضافه کنید.
خوب مخلوط کنید و روی پوست سر و تارهایتان بمالید.
قبل از شستن موها 20 تا 30 دقیقه صبر کنید.

فراموش نکنید: هنگام خرید مطمئن شوید که محصولاتی را انتخاب می‌کنید که برای موهای شما مناسب هستند.

در این صورت پیروی از یک روال مراقبت از مو و محافظت از موهای خود در برابر آسیب واقعا می‌تواند به شما کمک کند تا موهای ابریشمی و صاف داشته باشید.

درمان‌های خانگی و نکات موثر برای موهای ابریشمی نیز، موهای شما را تغذیه کرده و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.
پست های مرتبط

چگونه از شر موخوره و موهای خشک و وز خلاص شویم؟ 5 راه حل

موهای بسیار خشک و وز شده یک بیماری مو است که اکثر…

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه موهای رنگ شده را سالم نگه داریم

چگونه موهای رنگ شده را سالم نگه داریم آیا بیشتر از آنچه…

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلوگیری از ریزش موهای خشک و شکننده با 7 نکته

اگر با ریزش موهای خشک و شکننده خود مواجه هستید، وقت آن…

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید